Sydkorea går med i en internationell allians för att fasa ut kolkraft och ska stänga 40 av sina 61 kolkraftverk senast 2040. Vid klimatmötet COP30 i Brasilien meddelade Sydkorea att landet ansluter sig till Powering Past Coal Alliance, en sammanslutning av regeringar och organisationer som arbetar för att fasa ut kolkraft. Sydkorea blir det andra […]
